Service

Pyramid för Service och underhållsföretag är en helintegrerad lösning som är anpassningsbar efter dina behov. Systemet är utvecklat i nära samarbete med användarna och är därför till för dig.

Service (vit)

Både för den mobila serviceteknikern och på kontoret

Pyramid för Service och underhållsföretag erbjuder en mängd funktioner som underlättar det dagliga arbetet, både i den löpande verksamheten och vid uppföljning.


Ta emot serviceanmälning via telefon eller vår kundtjänsthantering på Internet. Planera och boka in serviceuppdragen på kontoret och avrapportera utförda uppdrag direkt med din smartphone. Arbetsledaren kan följa och fördela arbetet och ta fram statistik på utförda uppdrag.

Serviceavtal, förebyggande underhåll eller jourservice

Pyramid för Service och underhållsföretag har funktioner för att underlätta och systematisera arbetet med underhållsavtal. Bygg enkelt upp komplexa mallar för vilka kontroller som ska göras, delar som ska bytas ut och med vilket intervall det ska göras.


Du har hela tiden tillgång till fullständig servicehistorik för kunden och serviceobjektet, både i mobilen och på kontoret.

Utbyggbart och framtidssäkert

Pyramid för Service och underhållsföretag fungerar utmärkt tillsammans med vår uppskattade PDA-modul för enkel inventering och utleverans av reservdelar. Tillfällig uthyrning / utlåning av maskiner kan göras med hjälp av vår uthyrningsmodul.

Funktioner

  • Garanti lagras i tre nivåer för varje serviceobjekt. Leverantörsgaranti, Kundgaranti och Servicegaranti.
  • Servicetekniker kan jobba med mobil arbetsorder och ha direkt tillgång till kopplade manualer och dokument i sin mobiltelefon. Servicerapporter skickas med e-post direkt till kund i samband med utförd service.
  • Serviceåtgärder lagras per serviceobjekt / serienummer.
  • Automatisk uppföljning med hjälp av Pyramid tickers.
  • Håll dig välinformerad över bland annat bokningsläget med hjälp av Pyramid BI – Business Intelligence direkt i din smartphone.
  • Anpassningsbart med konsultstudion för att kunna skräddarsy Pyramid just för ert företag.
  • Automatisk lagerpåfyllning av servicebilar för att alltid ha ett optimalt servicelager för kommande uppdrag.
  • Resursbokning av personal via CRM/Säljstöd.
  • Möjligt att hyra ut eller låna ut maskiner med vår uthyrningsmodul.
  • Kundtjänst för att se servicehistorik, boka in service och se tidigare order.
  • Automatisk avisering när service är utförd.
  • Husarbete (RUT- och ROT-arbete)

Du är i gott sällskap

Företag som idag använder Pyramid som deras affärslösning.

Vanligt förekommande moduler

Följande moduler är vanligt förekommande för branschen Service.

Fler branscher

Handel (vit)

Handel

Handel

Pyramid för Handelsföretag ger användarna möjlighet att själv bestämma. Förändra dialoger så att de …

Mer om Handel
Service (vit)

Service

Service

Pyramid för Service och underhållsföretag är en helintegrerad lösning som är anpassningsbar efter di…

Mer om Service